Monday, July 26, 2010

Macam mana aku jadi blogger


Aku start blogging since Form 3 lagi tapi masa tu aku tataw lagi cara-cara nak post entri, nak change layout, nak ubah font and macam2 lagi la. Seyes tak reti. Dulu aku amek layout kat Pyzam ja sebab aku tataw nak amek kat mana dah. Tak lawa ahh Pyzam tuh. Aku tak suka. 
Then aku tinggalkan blog aku tuh untuk tempoh yang agak lama. Aku sendiri tak sedar yang aku ada blog masa tu. Hahah ! Then bila nak sign in balik, aku dah lupa password. Puas aku cuba ingat tapi tak ingat gak. Aku fed up. Bye2 je la kat blog tuh. Huhuu~ Aku ingat lagi nama blog aku tuh, musixindie.blogspot. Ada lagi ha blog tu. P la cari kalau pandai. Entah pape aku post dulu. Cam budak buduh ja~ Oh Tidak..

Then tak lama lepas tu, aku start nak blogging balik. Aku buat lain blog. Entah dari mana aku dapat keazaman nak buat blog tuh. Aku letak nama ikutsukerhati.blogspot. Cam bengong ja nama tu kan ? Huhu~ For a moment, blog tu berjalan la jugak. Masa tu aku masih lagi tataw nak ubah layout, lalu aku pakai hentam ja main tekan2. Entah apa yang jadi. Tapi blog tu tak wujud dah. Aku delete dah. Aku buat yang lain plak. Kali ni nama dia jaanews.blogspot. Blog ni aku buat sebab dapat inspirasi daripada website Oh Tidak !. Aku punya la  minat website tuh. Kawan aku punya pasal la ni, dia yang perkenalkan website tu kat aku sampai aku ketagih. Website tu tentang benda2 yang pelik, aneh, lawak and macam2 lagi r. Aku pun buat la sebijik cam tu. Ha..masa ni dah terer sikit. Dah pandai ubah layout. Hahaha !

Blog tu pada awalnya berjalan dengan agak lancar walau ada juga kekadang jalan dia sesak. Hoho ! Untuk beberapa bulan, blog ni la yang jadi perhatian aku buat masa tu. Ada yang suka, ada yang tak suka. Aku peduli ape kan, dah tu blog aku. Pastu aku dapat tau pasal Wordpress plak. Aku saje2 sign up sebab nak try. Tengok2. Aku pening. Haha ! Satu pa tak paham. Nak post entri pun aku tataw. Lalu aku tinggalkan sebentar Wordpress tuh. Tapi aku tinggalkan dia tak lama. Ada dalam beberapa minggu cam tu la. Aku nekad nak belajar jugak, and finally, aku dah paham. Hoho ! Aku import blogspot jaanews tu ke Wordpress. So, hampa akan jumpa dua jaanews. Satu blogspot, satu wordpress dan dua2 masih hidup lagi tapi wordpress aku tak sentuh dah. Aku dah malaz nak update. Yang blogspot pun cam tu gak. Kalau hampa bukak, blog tu skunk dah jadi tempat soalan Formspring aku kuaq. Everytime aku jawap soalan Formspring, jawapan dia akan muncul kat situ. Pastu aku tinggalkan blog tu. Sebab ? I dunno.

Pastu aku buat blog lain pulak. Haish~ Aku ni ada banyak tau dak blog. Hoho ! Nama blog tu jaamusic.blogspot kot. Entah, aku tak ingat dah. Tapi blog tu tak jalan. Aku tamaw buat. Plak dah..huhu..Aku delete balik blog tu pastu aku p buat kat wordpress plak. Nama sama. Blog tu wujud lagi tapi aku dah tak update. Malaz. Hoho ! Biar je la. Dasar mangkuk hayun kan ? Hee~
Lepas habis PMR, aku tinggalkan dunia blog. Sebab ? Aku nak enjoy ngan kengkawan. Hee. Then aku buat blog Eh Najaa plak kat wordpress. Emm. Seperti yang di sangka, tak jalan jugak. Wujud lagi. P la cari kalau pandai.


Tik tok tik tok..masa berlalu. Entah dah berapa lama aku tinggalkan dunia blog, tiba2 nak masuk balik. Aku sign up lain blogger tuh. Akaun lama aku malaz nak guna sebab yang tu aku guna Yahoo, yang baru tu aku guna Google. Senang sikit. Then dari situ muncul la blog nurnajaa.blogspot yang sampai sekarang masih lagi hidup. Masih lagi di update..tu pun kalau ada masa dan internet. Aku pakai broadband celcom je. Huhu. Nanti2 je la beli streamyx tu atau P1max. Lepas tu aku buat blog lain plak. Baru je buat. Musicnaja.blogspot. Hidup lagi ha. P la jenguk dia. Hoho !

Aku harap blog aku yang ni berjalan dan tak berhenti sekerat jalan seperti kakak/abang dia yang dulu..yang dah menjadi sejarah..yang dah jadi tua kerepot.. Doakan aku agar blog aku berjalan. Yeah !

9 comments:

  1. banyaknye blog dia...keh3...semoga yang ni berjalan lancar...

    ReplyDelete
  2. chip : hahha ! ngee~ mana da..mengejar impian la. ahhah ! :D

    Mario : keh keh keh ! tu la..harap yg ni jalan dengan lancar tanpa ada sesak. hoho ! :)

    ReplyDelete
  3. haha..bagus berangan..cita2 tinggi...hehhehe

    ReplyDelete
  4. si penunggu subuh : heheheh. :D
    ini bukan berangan yg main2 sebaliknya mahu jadikan ia sebagai kerja sambilan. :)

    ReplyDelete
  5. Salam najaa.
    wah, byk blog ye. hehe.

    takpe, pengalaman semua tu. mesti ada bljr something dr byk2 blog tu kan. hehe

    header blog ni pun hensem gak. hehe

    ReplyDelete
  6. Affan : w'salam. :) hee..tu la. :D
    yup, banyak jugak dah belajar. ^^
    hensem ke ? hahaa. :D

    ReplyDelete
  7. Mak aih~ byk gila blog hg..hahaha..
    tp skg dah rajin update kn?
    okey ar tu..kompem tahan lama pya..
    keep moving najaa~♫

    ReplyDelete
  8. relofa : ehhehehe ! :DDDD
    boleh la. kalau idea tu mai, memang akan update la. :D
    ngeee~~ macehh. :) ♥

    ReplyDelete

Post Aku

Related Posts with Thumbnails