Friday, July 23, 2010

Asal tak rogol ja aku ???

Yeah, tajuk agak mereng. Pedulikan saja. Hari ni aku nak kongsi satu cerita dengan hampa. Tobat hampa suka pasai aku pun suka. Huhuhu~ Jom kita naik flight p US. Cerita ni adalah cerita betul. Bukan rekaan semata-mata. Tentang seorang wanita yang bekerja di US. Nak tau ? Orite. Meh nak cita. Tapi sebelum tu, sila duduk elok-elok, tenangkan minda..baca dengan rilex okeh..


Wanita ni...dia..seperti wanita Islam yang lain. Berpakaian menutup aurat..bertudung..alim..sangat cantik di mata orang.


sekadar gambar hiasan.

Pada suatu malam tuh, dia ni nak balik rumah dari tempat keja dia. Balik jalan kaki ja. Jimat la katakan. Kebetulan plak dia p amek jalan short cut. Nak cepat sampai agaknya. Jalan short cut yang dia amek tuh, sunyi sepi. Macam yang dalam drama2 tuh. Pantang jalan short cut ja, mesti sunyi sepi+gelap.

Masa dia ngah jalan tuh, hati dia memang dah dup dap, dup dap dah. Maunya tak, dah la jalan sorang2, jalan plak gelap, orang plak tak ramai, pastu dia nampak plak ada sowang mat saleh depan mata dia ngah bersandar kat tepi dinding. 


Muka mamat tuh pun macam nak makan orang dah. Wanita itu..apa lagi..gelabah la dia. Gila. Dia sorang ja pompuan kat situ. Kang laki tu buat papa kat dia, naya dia. Dalam hati, dia cuma mampu membaca ayat Kursi dengan penuh khusyuk dan harap Allah jauhkan dia dari segala kejadian yang tidak diingini.

Aneh. Lelaki tu sikit pun tak sentuh dia. Wanitu itu hairan tapi dia bersyukur kerana dia selamat sampai ke rumah dia. Dia sempat tengok wajah lelaki tuh masa dia lalu kat tepi laki tuh. Esok tu, dia baca a.k.a tengok headline berita, tajuk dia berbunyi cam nih la lebih kurang,
"Seorang wanita ditemui dalam keadaan bogel di jalan dot dot. Polis mensyaki dia telah dirogol sebelum ditinggalkan keseorangan di situ.Kepada sesiapa yang mempunyai maklumat tentang kejadian ni, sila laporkan kepada pihak polis dengan segera."
Lebih kurang ja tu. Apa yang hairan nya, pompuan yang kena rogol tu dirogol di tempat yang dia lalu semalam. Dia tengok masa kejadian. Aik ?! Hanya 10 minit ja lepas dia lalu situ.

Dalam hati dia, dia dah syak, laki yang dia tengok semalam la perogol yang dikehendaki polis tuh. Lalu, dia pun p la kat balai polis. Lepas cita2 semua, perogol tu pun berjaya di berkas. Siasat punya siasat, sah la dia yang buat. Lalu masuk la dalam lock up.
Wanita muslimah ni tak puas hati. Dia minta kebenaran daripada pegawai polis kat situ yang dia nak cakap dengan perogol tu sat sebelum perogol tuh dijatuhi hukuman dia. Soalan dia cam ni. P untuk perempuan tu, L untuk perogol tuh okeh.

P : Kenapa awak tak buat apa-apa pun kat saya pada malam tu walaupun awak tau saya seorang ja masa tu ? Awak ada peluang untuk rogol saya kalau awak mahu tapi kenapa awak tak buat ?

L : Tak la. Awak tidak berseorangan. Ada dua lelaki yang menemani awak malam tu. Seorang berjalan di kanan awak, seorang lagi berjalan di kiri awak. Kalau awak seorang ja masa tu, dah lama awak jadi sasaran saya.

Wanita tu sumpah terkejut. Mana ada sesiapa yang teman dia jalan semalam. Dia bersyukur ke hadrat Allah s.a.w kerana memelihara dia malam tu. Kalau tak, mungkin dia la perempuan yang kena rogol tu, dan mungkin dia juga la perempuan yang akan keluar di dada akhbar keesokkan hari tu. Mungkin ni semua berkat daripada ayat bacaan Kursi yang dia baca malam tu.

MORAL : Jangan nak aniaya orang yang akhlak nya terpuji di sisi Allah. Jangan gatai2 nak rogol seorang perempuan Muslimah yang berpakaian menutup aurat. Yang terbaru aku dengar, seorang IMAM DITANGKAP KHALWAT dengan sorang pompuan kat somewhere2 tempat. Haiyaaa~ apa mau jadik ha ? IMAM pun buat perkara tuh ? Ish3...

Aku rasa, yang teman dia malam tuh adalah Malaikat yang di utuskan oleh Allah untuk menjaga hamba Allah yang kecil lagi tidak berdaya. Hampa tau kan apa kelebihan baca ayat Kursi ni ? Ya, dapat dijauhkan daripada syaitan. Huhuhuhu~ aku cita pun sebab aku suka ceirta ni. Sangat2 menarik dan boleh dijadikan pengajaran kepada aku dan hampa.

Nak tengok muka dia, sila p kat sini.

4 comments:

  1. mmm bagus la..tu makna kita kena slalu bergantung kt allah betul x???yakin dgn kebenaran..
    jgn ingat bebas leh wat ape saje ..
    ambek kt ohislam kan??

    ReplyDelete
  2. si penunggu subuh : ya. betul tu.
    yup. ^^

    ReplyDelete
  3. Hati Mmg la Nk Rogol..Tp Xjumpe Kau...
    Aiyo...

    ReplyDelete

Post Aku

Related Posts with Thumbnails