Wednesday, August 4, 2010

Aku dan Shoutmix ku...

Pada suatu hari, di hari yang cukup indah, tersadai aku di depan desktop. Tataw nak buat apa. Dalam otak macam2 perkara ligat berputar. Akibat terlalu bosan, aku pergi menjenguk blog kengkawan yang semakin hari semakin femes sedangkan aku masih tidak sefofular mereka namun bukan itu yang aku nak gtaw. Semasa sedang menyinggah tu, aku ternampak satu benda yang chomey berwarna-warni. Apekah benda itu ? Tertulis di situ, "SHOUTBOX". Apekah ???

Inikah shoutbox ?

No la. Benda tuh shoutboxmix ataupun shoutbox. Kawanku kata, menatang tuh khas untuk blogwalking. Blog boleh jalan ka wey ? Kalau blogwatching agak masuk akal. Bermacam-macam jenis pesanan yang dapat ku lihat. Dari hye2 sehingga lah ke bye2. Disebabkan aku tengok macam best ja, aku pun join la da club.

Di sinilah segalanya bermula....

Aku letak kat blog aku. Whoaa ! Ramai juga yang beri pesanan ! Antaranya..

"Hye ! Nice blog ! Follow me !"
"Singgah sebentar. :)"
" Lawat sambil tekan mangga"
"Lawat la blog saya juga!"
"One Drop Perfume. wangian yang kekal sepanjang tahun hari.Maklumat lanjut di blog saya."

What da heck ? Nak suruh aku follow kau ? Kalau blog hang syok macam blog zack atau karingeri, mau jugak aku follow. Ni dak. bosan je aku tengok.
Singgah sat ja ? Ceyy. Lawat blog hang ? Kalau aku rajin, aku p laaa.
Then tetibe iklan One Drop Perfume mai melepas kat shoutbox aku pesal ? Mengong.
Cukup2 la iklan kat tv tuh. Takkan kat shoutbox aku pun hang nak cemarkan dengan wangian tuh ? Huhh. Nyampah2.
Hampa buat shoutmix aku macam tempat iklan. Walaupun dah kasi amaran, hampa masih lagi letak. Buta kah ? Rabunkah ? Ketegaq kah ?

Setelah sekian lama berchenta..akhirnya..aku dah buat keputusan yang aku rasa dari dulu g aku nak buat. Yeah ! Padam shoutbox !!! Walaupun shoutbox aku shout sekuat hati mana pun tapi aku takkan dengar sebab aku dah nekad. hohooh !

Kini tinggal kenangan~~
Selamat tinggal Shoutbox kuh..

Good Bye..{ sapa tataw ni bahasa apa, meh aku luku pala }

Babai..{ bahasa aku }

Sayonara { Jepun }

mabuti / paalam { Filipina }

jagbyeol insa { korean }

tam biet { vietnam }

Adios ! { Portugis+Itali }

zai jian { chinese }

elveda { ayam Turki }

Aku padam sebab :
1. Tak suka kekasih aku tu dijadikan tempat iklan.
2. Hampa mai jenguk blog bukan nak komen blog tapi komen kat shoutbox ja.
3. Taw dak benda pertama yg hampa cari di sesebuah blogger tuh apa ? YA, SHOUTBOX.
4. Sesetengah tu suka sangat komen banyak2 kat shoutbox. Taw sebab pa ? NAK PROMOTE BLOG DIA YG JELIK.
5. Ada org tu suka komen kat shoutbox sebab nak suruh kita follow blog dia. Gedik ! Blog aku tamaw plak kau follow !

Kebaikkan shoutbox :
1. Boleh taw orang yang lawat blog kita.
2. Boleh jejak blog orang lain.
3. Boleh chat2 kat situ.

P/S : Kalau ada yang terasa, eden mintak maap tapi tu la realitinya. Lepas ni kalau nak tulis singgah ka apa ka, tayah. Mai komen entri aku lagi best. Hoohoh !

8 comments:

  1. "elveda { ayam Turki }"??
    bangsa ape tu?? hahaha

    ReplyDelete
  2. relofa : hahha ! renung-renungkan dan selamat berfikir ! ahah ! :D

    ReplyDelete
  3. saye xcuke....ahakz...:P

    jap2...ape sye kecah...chehehe

    ReplyDelete
  4. heehe. :DD
    entah. ade saya kesah ? :D

    ReplyDelete
  5. salam, tak kisah la nak letak ke tak? tapi yang kebanyakan letak yes, memang untuk blogwalking.. betul dan untuk trafic nak timbulkan Iklan Nuffnang. Maybe hang bukan dari golongan kami (nuffnanger), maybe hang dari Manggaads, so.. its up to you.. shoutbox,yes.. penting.. kami(Nuffnanger) nak juga jadi seperti Hanis Zalika.. kk, sayonara!!!

    ReplyDelete
  6. zol : w'salam. sapa kata aku bukan nuffnanger ? Pernah dulu. Dah buang dahh.
    Hanis Zalika ? Ape ke hal nak jadi cam dea ? Be urself la. haha ! adios !

    ReplyDelete

Post Aku

Related Posts with Thumbnails